Efektívna Facebook marketingová stratégia
Facebook marketing
Väčšina ľudí vníma facebook ako sociálnu sieť, kde môžeme nájsť svojich známych, komunikovať s nimi prostredníctvom online pripojenia z pohodlia domova či odkiaľkoľvek zo sveta. Jednoducho je to platforma na prepojenie a komunikáciu s ľuďmi.
Ako marketéri však vnímame Facebook trochu inak. Facebook je jednou z najsilnejších marketingových platforiem v histórii podnikania. Či sa jedná o malú, strednú či veľkú firmu každý si tu nájde priestor na propagáciu.
Hlavnou výhodou facebookovej reklamy je cielenie na rôzne persóny. Na rozdiel od Google tu môžeme zacieliť na presne zvolené publikum podľa záujmov, správania, veku, demografie, vzdelania a iné.
Je to ideálny kanál na vytváranie potencionálnych zákazníkov, zvýšenie predaja, povedomia o značke, návštevnosti, bez rozdielu v akom segmente podnikáte. Vaše publikum tu isto nájdete.
Jednoducho, v dnešnom online svete, facebook ako marketingový nástroj u Vás nesmie chýbať.
Reklama na Facebooku
Ako som už spomínal najsilnejšou stránkou facebookových reklám je, že môžu byť vysoko cielené na presné publiká. Ak porovnáme reklamu na facebooku z inými platformami, tak jej nastavenie je relatívne intuitívne a jednoduché, samozrejme ak chcete z reklamy vyťažiť čo najviac a maximalizovať tak návratnosť svojich investícií, existuje niekoľko trikov a pravidiel, ktoré treba mať neustále na pamäti.
S dobrou marektingovou stratégiou na facebooku, dokážete osloviť svoje publiká presne v čase, kedy sú pripravení nakupovať alebo pri najmenšom zvýšiť povedomie o Vašej značke, produkte či službe.
Tu je jednoduchá Facebook marketingová stratégia, ako na to krok po kroku :
1) Buďte stále aktívny
Dnes už je facebook ako živý tvor, neustále sa vyvíja, mení je stále v pohybe. Sami sa o tom môžete presvedčiť, ak ho navštívite. Každú chvíľu pre Vás pripravuje nový, čo najrelevantnejší obsah na konzumáciu.
Preto aj vy musíte neustále tvoriť nový obsah pre svojich fanúšikov, či už to budú fotky, videá, odkazy na Vaše webové stránky, súťaže, blogové články a všetko užitočné a zaujímave pre potencionálneho zákazníka či fanúšika.
Jednou z najdôležitejších vecí v tomto kroku je pravidelnosť. Ľudia si vďaka tomu zvyknú pravidelne sledovať Váš obsah a tým si s nimi začínate budovať vzťah. Najlepšie na tomto kroku je, že Vás to nestojí žiadne peniaze, samozrejme iba v prípade, že obsah tvoríte vy sami.
2) Oslovte svojich najlepších zákazníkov pomocou reklám
Veľké množstvo firiem sa na facebooku usiluje o dosiahnutie čo najväčšieho množstva “lajkov” a “komentov”. Áno sú to dôleźité čisla avšak, na čo by ste sa mali v skutočnosti viac zamerať, sú Vaši najlepší alebo ideálni zákazníci, pretože práve to sú ľudia, ktorí z veľkou pravdepodobnousťou nakúpia Váš produkt či službu a dokonca z nich môžu byť pravidelní zákazníci.
Najrýchlejším a najefektívnejším spôsobom ako sa k týmto ľuďom dostať je práve cez platenú reklamu. Ako som už spomínal, silná stránka facebooku je práve cielenie reklámy na presne vybraté publiká, takže ak ste napríklad predajca hudobných nástrojov viete si vyfiltrovať publikum, ktoré sa zaujíma o hudobné nástroje, taktiež môžete vytvoriť niekoľko druhov reklám pre rôzne vekové kategórie či inú reklamu pre mužov a inú pre ženy. Možností je naozaj nespočetné množstvo.
3) Komunikujte so svojim publikom a zapájajte ho do akcie
Je dôležite si uvedomiť, že na sociálnych sietiach, značky budujú s ľuďmi vzťahy a to nejde bez komunikácie. Preto odpovedajte na všetky dotazy, pripomienky, ale i sťažnosti svojho publika. Ak je možnosť zapájajte ľudí do diskusií, pýtajte sa ich na názory a skúsenosti. Vybudujte komunitu a čím budete v nej aktívnejší, tým viac ľudí sa bude zaujímať o Vašu značku čo pre Vás bude znamenať lepšie povedomie a viac predaja. Zapamätajte si jedine správnou komunikáciou sa dá vybudovať silný a dlhotrvajúci vzťah, plati to v podnikaní i v osobnom živote.
Slovo na záver
Facebook ako marketingový nástoj je veľmi efektíny a dokáže priniesť zaujímave výsledky. Dôležité je však uvedomiť si, že nič nepríde zo dňa na deň. Je to postupný proces, na ktorom treba pracovať a ak ho robíte poctivo a správne, dokážete z neho vybudovať jeden z Vašich najcenejších marketingových kanálov.