Základy marketingu ktoré musíte poznať – Maslowova Pyramída
Maslowova Pyramída
Nato aby ste dokonale zvládli marketing svojho produktu či firmy potrebujete dokonale alebo v čo najväčšej miere poznať svojho zákazníka, teórie reklami, ktoré sú osvedčené dlho ročným fungovaním ale aj všeobecnú psychológiu a psychológiu reklami. Faktorov je naozaj veľa no ja som sa rozhodol vybrať úplný základ na ktorom by mal stavať každý marketér či firma.
Prečo ľudia nakupujú ?
Skúste si položiť otázku, čo motivuje vašich potencionálnych zákazníkov k uskutočneniu nákupu ? Prečo by si mali kúpiť práve Váš produkt ? Americký psychológ Abraham Harold Maslow zadefinoval hierarchiu ludských potrieb a vytvoril Maslowovu pyramídu potrieb, ktorá popisuje ludské potreby od tých najzákladnejších až po najzložitejšie.
Práve vďaka potrebám dokážeme lepšie porozumieť aká je motivácia potencionálnych zákazníkov k nákupu. Každý produkt na trhu uspokojuje minimálne jednu z potrieb v Maslowovej pyramíde. Ak sa pozrieme na úplny spodok pyramídy vidíme základné potreby človek ako je hlad, smäd, spánok a podobne. To znamená ak ste predajci potravín alebo Váš produkt patrí do tohto segmentu dokážete uspokojiť potrebu tejto cielovej skupine. Ak ste predajci luxusných áut spĺňate potrebu úcty vaša cieľová skupina budú ľudia, ktorý si potrpia na svoj status a uznanie od druhých taktiež nakupujú veci, ktoré nie sú dostupné pre každého a ukazujú, že sú “niekto”.
Zaradte si do ktorej skupiny alebo skupín patrí váš produkt
Aby ste dokázali porozumieť potrebám svojich potencionálnych zákazníkov, čo ich môže motivovať nakúpiť a získali tak prvý dôležitý bod pri tvorbe Vašej marketingovej stratégie.
To je k Maslowovej pyramíde všetko verím, že sa Vám článok páčil ak áno budem rád za každé zdielanie či spätnú väzbu.